Translate

sunnuntai 17. elokuuta 2014

Isäntäperheet ja Koulutiedot!

Heippa!
Pitkästä aikaa sain otteen itsestäni, ja tämän tekstin aluille. Tällä kertaa, mulla oikeasti on jotakin kerrottavaa!

Nimittäin isäntäperhe- sekä koulutiedot ovat kesän aikana saapuneet ja mut sijoitettiin... Yokohamaan! Muistan kun hakupapereita täytellessä tuumailin "voi hitsi! ois niin siistiä päästä jonnekkin isoon kaupunkiin.." ja wau! sinnehän sitä mennään. 

 Yokohama on siis Japanin toisiksi suurin kaupunki, jonka väkiluku on noin 3,5miljoonaa asukasta. Eli yli puolet Suomen asukasmäärästä! Ja se sijaitsee tyynenmeren rannalla noin 30km Tokiosta etelään, elikkäs sinnekkään ei ole kovin pitkä matka. Jes!

Isäntäperheitä mulla vuoden aikana tulee olemaan neljä. Mikä on mun mielestä aika siistiä. Pääsen näkemään useamman erilaisen perheen arkea, ja toivon mukaan se auttaa mua saamaan vieläkin enemmän irti tästä seikkailusta! Ensimmäinen perheeni koostuu neljästä jäsenestä:  Isä, Äiti ja 17- sekä 24-vuotiaat tyttäret + koira!Asun heidän luonaan 3 kuukautta (syyskuun alku - marraskuun loppu). Pienen sähköpostinpuuttumisrumban jälkeen sain heihin vihdoin yhteyttä, ja ensimmäisten sähköpostiviestien perusteella perhe vaikuttaa todella mukavalta! Loput perheet esittelen sitten, kun muutto heidän luokseen on lähempänä. :) 

Koulupaikan sain yksityiskoulusta nimeltä Kanto Gakuin Mutsuura Senior Highschool, eli KGM. Heti tiedon saatuani ryntäsin koulun nettisivuille tutkimaan, minkälaisen koulupuvun tulen saamaan.Shh. Se on mulle tärkeää.  

Kiva ja siisti, niin tytöillä kuin pojillakin! :D haha. Myös koulun kerho/Club tarjontaan tutustuin innolla. Suomessa olen harrastanut lentopalloa noin 5-vuotta, enkä haluaisi sitä Japaniin mennessä jättää pois. Koululta onnekseni löytyykin oma lentopallo joukkue! Toivon kovasti, että pääsisin edes välillä siellä treeneihin mukaan. Myös sulkapallokerho vaikutti hauskalta. Pitäähän uusiakin asioita kokeilla. ;) 

Lähtö mulla on 27.päivä Elokuuta. Eli puolisentoista viikkoa jäljellä täällä Suomessa. Tämä aika kuluukin aikalailla erilaisiin lähtövalmisteluihin, joista yritän päivitellä lisää vielä ennen lähtöä. Ja jos joillakin herää kysymyksiä ym. ajatuksia, niin kommentoikaa vapaasti! Vastailen mielelläni :)

じゃまたね!Nähdään!
- Saara

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti